Site Network: Home | poze | alte chestii | Despre mine

Ca sa intelegi ce este un blog trebuie sa intelegi conceptia sa, si cum interactioneaza el cu alte bloguri pentru a crea blogosfera Romaneasca . O blogosfera poate fii comparata cu mass-media , o comunitate reala , sau chiar cu jocul Triburile . Sa nu asteptii sa fii primit cu aplauze , sa fii linkuit imediat de cei din prima genetatie si totul sa fie roz.Mai nou nici cei din a 2-a generatie de blogari sunt mai reticenti.

Blogul inseamna un Jurnal online... in care poti sa scrii orice aberatie iti vine in cap, dar amintesteti ca nu esti Ion Iliescu ca sa apari la stiri ca ti-ai facut blog si succesul iti este garantat.Cand intri in lumea blogurilor gandestete ca exista peste 10000 de bloguri. Tu cu ce esti mai bun decat noi ? De aia mai bine decat sa iti faci un blog personal ca toata lumea , mai bine il faci pentru o tematica anume. Ex Calculatoare.. calatorii, arta ,etc. PE viitor poate te vor interesa si niste bani de buzunar care vor putea iesi de la firmele in domeniu.

Inceputul :

Primul articol de obicei este frumos sa fie despre bloguri...parerea ta despre ele... ce stii despre ele... de ce ti-ai facut.. unde va fi blogul tau peste 6 luni... ,etc,etc . Sa fie amuzant si realist... eu ca blogar imi place cand intru pe bloguri noi si imi aduc aminte ca si eu eram asa.... totii blogari fie de generatia I sau II am fost asa.. vei primi un zambet din partea noastra daca reusesti asta.

Atat ? gata am ajuns ca PerezHilton ? Am 10000 de vizitatorii si a picat ISP-u de la trafic.... inca nu... toata lumea e pe hi5 in momentul asta...se uita la pustoaice de 15 ani dezbracate.Inca ii mai lasam acolo pentru ca articolele noastre trebuie sa fie scrise intr-un anumit fel.Daca totusi vrei sa fie un blog personal trebuie sa realizezi ca cei care te vor iti provin din cele mai diferite medii, de la generatia Macdonald`s la studenti fara haz si chiar femei trecute prin viata ("babe") . Iar cea ce oe mine ma face sa rad ca un idiot altcineva va spune doar :
"Ce tampenie,mi-am irisit 2 minut din viata."
Si ca sa fie mai greu.... ADAM nu este deloc egal cu EVa oricat am incerca noi.

O Regula de aur spunea sa scrii 90% dintr-un articol si sfarsitul sa poate fi interpretabil de cititorii, restu 10% se va afla prin comentariile cititorilor. Daca scrii totul va mai ramane loc decat de "felicitarii sau ce articol varza...etc" Mai bine sa fie deschis interpretarilor.
Multi blogarii folosesc cu succes la sfarsit o afirmatie sau o intrebare...prin care indemna cititorul sa lase un comentariu. Exista siteuri de care imi aduc aminte sa mai inru doar pentru ca am lasat un comentariu si hai sa intru sa vad daca mi-a raspuns cineva.

2 Sfaturi utile :

1 : TITLU cat mai interesant si scurt - bun si pentru cititori dar si pentru SEO

2: Primele propozitii din articol sa fie cat mai interesante si digerabile, mai ales daca ai un articol lung... de obicei pe alea le citesc lumea apoi mai dau 2 scrooluri si au parait articolul. Daca e interesant.... este alta poveste.

Acum a picat hi5 , lumea s-a intors la blogurile lor. Acum urmeaza partea neplacuta inca de la scoala... trebuie sa citim.Poti sa faci cum scrie articolul asta dar nu recomand comentarii cat mai multe si fara sens. Cum am primit un comentariu zilele trecute referitor la patinuarul drumul taberei... eu zic ca s-a deschis... ea zice : "

n-ar strica sa patineyi putin pe jamescrissilv.weblog.ro"

Daca scrii chestii interesante si digerabile , te vom observa si din link...nu trebuie sa iti pui si adresa.

SCHIMBUL DE LINKURI este o chestie buna pentru a te inradacina in blogosfera Romaneasca, dar fale cu cei de seama ta... sau cu cei din generatia a II-a ... nu incerca sa urci direct in varf..e lame si nu va avea nici un rezultat.Si mai intai mai lasa comentarii pe acel blog... (la subiect) posteaza despre articolele acelui blog...etc.

Creeaza controversa... , un citat frumos spunea : " Daca toata lumea iti da dreptate,ai gresit undeva" dar mi baga adevaruri gnerale stiute de totii, gen : "zoso e gay", "Andaa este curva" sau ceva pe care majoritatea stie deja si sunt satuli de chestiile astea.Dar nici chestii gen copacul de Hartie este un proiect de cacat sau alte chestii. Faci un Spike(Niste linkuri care iti vor aduce multi vzitatorii intr-o perioada scurta..., dar peste 7 zile vei fi uitat mai repede decat eliberarea lui Cozma de Ion iliescu, si unica lor imagine despre tine va ramane, inca un dobitoc care si-a facut blog.

TAGURILE pot fi o chestie buna de ati aduce vizitatorii, ma refer aici in special la cele create de tine, dar gandeste un tag interesant, inedit si care sa se poata gasi in mai multe genuri de oameni... Poate sa fie o ideea mai idioata...gen Chilotii de blogar .

Am aprins ultima Tigara si totusi consider ca mai sunt multe de spus.

REPET, fi original - Pe viitor vei primi o eticheta... Zoso e cunoscut pentru ca e... andaa pentru ca ... vivi pentru ca... smokingcoolcat pentru desene... etc. Deci gandestete unde inveti...ce sti tu sa faci si alti nu prea stiu ... ce pasiuni ai.. ce stii tu sa faci mai bine.Sau doar sa ai o perceptie mai diferite... influentata de faptul ca esti evreu... copil cu probleme... tigan :O sau ai peste 50 de ani.... oricare din aceste elemente sunt de ajutor.

De ce nu te accepta lumea asa de usor ? Pentru ca noi suntem din timpul cand citeam stiri despre Romania de pe siteuri externe si cand ziceam despre blog primeam intrebari gen : " Pe ce bloc ai scris ... grafitiul ala vizavi de mine?" .

Este acel dispret pe care un jucator de WoW il simte cand vine un Noob si ii cere niste golzi, sub pretextul hai ma ca tu ai destui, te fac 5 golzi. Da omule dar ca sa ajung la acei destui golzi de care ici eu am investit timp pretios...cateodata si bani, intr-o perioada in care tu scutul pe care il gasesti aruncat pe jos noi munceam saptamani intregi ca sa facem rost de unu. Acest exemplu poate fi extrapolat in orice joc sau in realitate.

Tu din ce generatie de blogarii faci parte ? Sper ca v-a placut articolul... daca am uitat ceva sa spun astept sugestiile voastre.

8 Comments:

  1. Schumitza said...
    hmmm. interesant. nu mi-as fi pus nicioadat problema in felul asta.
    dar mi-ai dat de gandit..mersi
    Anonim said...
    mda...foarte interesant...l-ai scris tu de la tine fara inspiratie straina?!recunosc ca nu am citit tot ca m-am cam plictisit...nu-s bloger adevarat...:d...bafta in continuare...cand ma plictisesc gasesc intotdeauna ceva interesant pe la tine de citit...:D
    Badita Florin said...
    Inspiratie de la alte bloguri cand am mai vazut mai de mult..... si ce am mai vorbit cu bloggari cand mai stateam la o bere
    Anonim said...
    Interesant, am sa citesc cand am mai mult timp :D
    Am facut bookmark :D
    Alex said...
    Eu sunt nou in domeniul blogurilor, si de aceea trebe sa invat. Desi am descoperit de putin timp acest domeniu, pot sa zic ca imi place. Cred ca ceea ce ai zis tu aici orice incepator (si nu numai) trebe sa stie.
    Adi said...
    super tare ce-ai scris....dar sa stii ca sunt multi care nu stiu cu ce se mananca un blog.eu am luat ad litteram definitia blog-ului asa ca nu ma pot numi un blogger, chiar daca gandurile mele scrise se pot raporta la nivelul unui blogger adevarat.poate cu timpul. Pace.
    Veveritsa said...
    ghidul bloggerului corect?
    ai calitatea de a scrie mult despre o chestie foarte mica, sau poate nu iau eu in serios chestia asta...
    la mai mult trafic! (?)
    Cristilucian said...
    interesant trebuie sami refac ideeii le






    Te saluta echipa: http://te-ascultam.blogspot.com/

Post a Comment